Testamente.

Jag har i många, många år när jag kommit i en situation som jag känner fruktar för mitt liv - till exempel på måndag när jag ska åka taxi - att jag vill kremeras med Gammelnalle. Självfallet så vet jag att man inte får ha med sig någonting in i kremeringsugnen, men jag tänkte att vi kunde kremeras på varsitt håll och sedan blandas ihop innan vi placeras vart vi nu placeras.

Men nu har jag tänkt lite i banorna att hur egoistiskt är inte det!? Vad ska jag med Gammelnalle till när jag är död och aska? Nej, då är det bättre om någon viktig får den, någon som förstår Gammelnalles värde. Och den människan är min
julgranstoppsdekorationspojke, vem skulle kunna ta bättre hand om Gammelnalle än han? Nej det finns ingen.

Så: Om jag dör vill jag kremeras och att min julgranstoppsdekorationspojke ska få Gammelnalle, får jag säga i fortsättningen - fast då kommer jag ju att säga det riktiga namnet, inte annuendagaliaset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback