Omkring 20 000 steg.

Jag och Bekanten har traskat runt i Hammarby sjöstad och Sickla idag. Är en favoritrunda, man börjar vid Sickla kaj och går runt Sickla kanal och sjön och grejer, sedan går man över en vägbro och tillbaka till Sickla kaj förbi bland annat Hammarbybacken. Om det nu är så att ni är bekanta med Stockholm, annars räcker det att ni vet att man går längsmed vatten och fin natur. Jag rekommenderar det verkligen. Dock inte en dag som denna när det är omkring hundra grader varmt och ni är värmekänsliga liksom mig. Och för oss som behöver en ständig vetskap om toalettläget finns det en Maxrestaurang precis vid Sickla kaj-hållplatsen där man kan kissa efter rundan om man inte bor i närheten.
 
På tal om Hammarbybacken så var det ett gäng idioter, uppenbarligen, som åkte med cykel upp för den med ankarlift. Inte okej någonstans. Jag kanske har levt under en sten men jag visste faktiskt inte att det förekom cykelåkande i ankarliftar. Jag visste att vissa människor, idioter, åker med cykel nerför backen, men jag har väl antagit att de går upp eller något. Jaja, jag lägger mig inte i hur andra väljer att försöka ta dö på sig själva, men personligen skulle jag aldrig ens överväga att syssla med cykelslalom.
 
Ja, förutsatt att det inte rörde sig om avsevärda penningaincitament det vill säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback