Ytligheter.

I fredags var vi i Täby C, igår Barkaby och idag var vi iväg och handlade lite mat. Efter det städade vi. Och eftersom jag fortfarande är förkyld tyckte jag tydligen att det var en bra idé att ta tag i att rensa i de två sminknecessärer med smink och tvätta alla mina penslar* efter allt detta. Och det är inte ens att det på bilden är allt mitt smink, utan det här är alltså vad jag hade pressat i necessärerna under sommarens resor utan att packa upp dem vid hemkomsterna. Plus det som tillkommit nu under sensommaren/hösten. Så varje gång jag ska sminka mig har jag fått rota runt bland det här. Det låter kanske inte som ett jätteproblem, men jag lovar er. Det är frustrerande att rota runt efter varenda liten grej. Plus att det härutöver tillkommit konturgrejer, mina älskade Naked-palletter, min highlighterrutin och gud vet vad. Vet att jag verkar helt söndersminkad, men jag använder så klart inte allt det här samtidigt.
 
Jaja, nu är det i alla fall sorterat. Har ingen superlösning för det här med sminkförvaringen här och nu är jag rädd, men bara att sortera in det i olika funktionskategorier kommer halvera min sminktid. Och när vi nu pratar om smink så är det så skönt att hösten äntligen börjar komma så man kan börja använda smink igen när lusten faller på. Under sommaren har jag mest levt på ingenting eller BB-cream från No7 i kombination med lite kontureringsgrejs. Eventuellt lite mascara. Nog för att jag gillar den looken, men det är roligt att ha kunnat börja leka lite mer avancerat igen.
 
 
*Är fler penslar utanför bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback