Host, host.

Blivit en del ljus i alla fall. Alltid något.
 
Över en veckas tystnad, det är inte okej. Det tycker jag faktiskt inte att det är. Men, ibland blir det tyvärr som det blir. Hostandet har fortsatt. Tyckte ett tag att det blev bättre men det visade sig mest vara ett önsketänkande. Så varken ork eller lust har funnits. Dessutom ligger jag galet efter med livet. Igår var till exempel tredje gången jag var i skolan hitintills på den här terminen som hållt på i lika många veckor. Det är inte heller okej. Missat massor. Flera redovisningar. Usch. Och igår. Herregud. Hostade oacceptabelt mycket under allas redovisningar. En person som ställde en fråga blev till och med tvungen att fråga om för att svaret dränktes av mitt hostande. Så jobbigt. Och säkert inte alls uppskattat.
 
Jaja. Idag har jag i alla fall köpt ny hostmedicin, eftersom att den första flaskan tog slut, så förhoppningsvis kan det blidka lite åtminstone. Annars så har det faktiskt inte hänt speciellt mycket. Jag har mest hostat och varit väldigt trött på livet. I morgon hade jag och Bekanten tänkt åka till IKEA, men idag när han ringde hem för att berätta att han slutat tidigare än förväntat så hörde jag plötsligt mig själv fråga om vi inte skulle åka idag i stället. Och det skulle vi tydligen, så eftermiddagen och kvällen har spenderats i affärer och på IKEA. Nu är för all del IKEA också en slags affär, men IKEA länns mer än exempelvis H&M. Så tröttsamt med affärer som har sina namn i versaler.
 
Hur som helst så införskaffade jag mig lite sminkförvaringsgrejer. När jag visade Bekanten de två jag tänkte köpa frågade han mig var jag skulle ha dem i lägenheten. Han ser då alltid bara problem den gubben. Och visst. Jag kanske inte har någon optimal plats sådär på rak arm, men det får faktiskt ta och bli ett problem för morgondagen.
 
Nej, nu måste jag runda av här för jag är helt slut efter alla de här timmarna. Min uthållighet i annat än att ligga precis stilla och tycka synd om mig själv finns inte nu efter tre, först förkylda och sedemera hostiga, veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback