Tjatigt med mat kanske, men jag gör inte så mycket annat förutom att plugga, alternativt har dåligt samvete över att jag inte pluggar, längre.

Det här är en utveckling av en rätt min faster bjöd på för några år sedan. Utvecklingen består i att jag, i stället för att bara använda kyckling och potatis, har i det jag råkar ha hemma vid tillagningstillfället.
 
Det som verkligen lyfter den här rätten är dock det som sker precis i slutet. Först så tärnar man fetaost och strör ut över formen, här kan man själv välja om man mest gillar varm eller kall fetaost men jag brukar alltid slänga in den i ugnen några minuter extra. Viktigt att den inte smälter dock. Sedan blandar man balsamvinäger med lite flytande honung, more is more. Slutligen öser man på med rucolasallad vartefter man ringlar över, dränker, alltihopa med balsamvinägerblandningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback