Så kan det gå. / Den inkompetente Bekanten. / Nu skrev jag ut det!

Notera att jag hittade förpackningen så här i skåpet, öppen utan förslutningsklämma. Vem gör så?
 
Igår skulle vi ha spagetti och köttfärsås till middag, och när jag stod i duschen på eftermiddagen kom jag, av någon anledning, att tänka på att jag inte hade koll på huruvida vi hade spagetti hemma eller inte eftersom jag inte använt spagetti på evigheter*. Så jag frågade Bekanten. Han visste inte. Så jag bad honom kolla innan han gick till gymmet så han kunde köpa det på vägen hem om vi inte hade något. Han svarade att han skulle göra det.
 
Så blev det kväll och matlagningsdags varpå jag frågade nyss nämnda Bekant om han hade kollat innan han gick. Vilket han så klart inte hade gjort. Och inte fanns det någon spagetti i skåpet heller. Bekanten undrade varför det var hans fel. Och det är väldigt enkelt. Det finns faktiskt två anledningar. Ett. Han kollade inte fast han sa att han skulle. Två. Han har under den här färsk pasta-perioden använt den vanliga spagettin flera gånger till sin lunch och alltså inte skrivit upp på inhandlingslistan att det behövs köpas. Vilket han aldrig gör. Det driver mig till vansinne. Listan finns på kylskåpet, hur svårt är det att skriva upp någon när man märker att det börjar ta slut? Hur som helst fick Bekanten gå iväg till affären medan jag började med köttfärsen.
 
När jag var i skåpet i jakt på balsamvinägern så hittade jag ett paket spagetti. Då har alltså människan lagt spagettin på fel plan. Det finns nämligen ett system i det där skåpet, ett system som Bekanten inte bemödar sig med att uppmärksamma. Han kör bara in allt tills det är en stor hög med grejer utan någon som helst struktur. Han gör likadant i kylskåpet så där är det också kaos.** När jag satt med tre kompisar en lunchrast på LiU för några år sedan och de alla klagade över sina pojkvänner hur de inte torkade av diskbänken efter att ha diskat och en massa andra vardagsgrejer och sa att alla killar är så, så tänkte jag att så var det så klart inte. Jag kände massor, åtminstone en eller två, killar som kunde föra sig i ett hem. Men alltså. På riktigt. Jag tar tillbaka det. De är inkompetenta hela högen, det är jag säker på.*** Jag hoppas verkligen det, för annars känner jag att jag kunde fått en sådan som har lite hushållsvett i stället.
 
 
*Köpte på mig en bunt med färsk pasta när det var extrapris och nu var den slut.
**Seriöst. Hur många gånger ska man behöva säga att inget färskt kan ligga nere i högra lågan för att den är fryskall? Eller att vindruvorna måste stå längst upp eftersom det är för kallt på övriga plan? Att smöret inte kan stå högst upp för att det är för varmt? Och så vidare i all evighet.
***Se, Bekanten, du har gnällt nu i flera månader att jag inte outat här på aed att vi har blivit tillsammans. Varsågod. Nu är det gjort.****
****Dock osannolikt att han läser det här inlägget. Han brukar inte göra det när det är mycket text:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback