Låt ditt samvete leda dig.

Bekanten hade redan i torsdags sagt att han inte skulle gå till gymmet idag för att vi skulle umgås av olika anledningar. Idag:
Bekanten: Men får jag gå en liten snabbis till gymmet?
Jag: Det ska du inte fråga mig, utan ditt samvete.
Bekanten: Men det har jag redan gjort och det säger nej. Är därför jag frågar dig.
Jag: Jag lägger mig inte i det där, det får du ta med ditt samvete.
Bekanten: Men kommer du bli besviken om jag går?
Jag: Som sagt, jag lägger mig inte i det där.
 
Det är otroligt, men han gick faktiskt aldrig till gymmet. Aldrig hänt förut vad jag kan minnas. Till och med en gång när jag var supersjuk och var ynklig och ensam gick han till gymmet. Jag såg dock att han var väldigt nära. Ärligt talat hade det inte gjort mig så mycket om han gått idag. Vi har varit iväg över helgen och det hade inte gjort mig något att få lite ensamtid, men någon gång måste han ju börja lära sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback