Det är naturligt, alla gör det. Sluta kinka.

Igår var vi hos Bekantens föräldrar på middag och då kom åter tal om att åka till deras sommarstuga upp. Och det är inte det att jag inte vill åka dit, det finns bara vissa problematiska omständigheter. Delvis är det för att det är en mulltoalett där, vilket gör mig väldigt nervös. Men framför allt beror det på det faktum att jag nästan alltid är uppe minst en gång per natt och alltid en gång sent på kvällen samt supertidigt på morgonen för att tömma min, tydligen väldigt lättfyllda, blåsa. Och toaletten ligger precis vid Bekantens föräldrars rum vilket innebär att jag skulle väcka dem säkert tre gånger per natt. Och det känns ju inte jätteskoj.
 
Har försökt få Bekanten att åka själv, men han vägrar. Plus att han kom dragandes med det inte helt ogrundade argumentet att jag inte gärna kan undvika att spendera tid på landet med hans familj i en evighet utan att de tar det personligt. Han försökte även, på fullaste allvar, sälja in idén att jag skulle skaffa en potta*.
 
Jag tycker att det borde finnas en stödgrupp för oss som måste planera våra dagar, och nätter, kring vad sammanhanget har för toalettillgång. Inte minst för Bekantens skull, för tydligen har jag smittat av mig lite på honom. Innan jag ska gå hemifrån måste det sista jag gör vara ett tömma blåsan-besök. Något som Bekanten nu tagit efter, förut var han aldrig sådan.
 
Och när vi nu ändå är inne på ämnet, oavsett om ni vill det inte, kan jag förmedla min Lillebrors åsikt i frågan. En gång, för x antal år sedan, undrade pappa och han inte skulle gå på toaletten innan vi åkte hemifrån. Lillebror svarade: Nej, jag går inte och småskvätter hela dagarna som ni gör. En gång på morgonen och en på kvällen räcker.
 
 
*Vi skulle sova i ett eget litet hus på gården.**
**Utomhuskissning är inte ett alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback