Strategoist, hell no.

Igår hade jag och Bekanten en riktig innedag eftersom att vädret inte var ens i närheten av hur det är på bilden. Bland annat gick jag, efter flera månaders tjat från Bekantens sida, med på att låta honom lära mig spelet Stratego.
 
Tråkigaste. Spelet. Någonsin. Men, man är väl inte den som är den. Förutom att vara ett tråkigt spel är det tydligen även ett evighetslångt spel. Så jag slutade bry mig och lät Bekanten ta gubbe efter gubbe. Och när han visste att jag bara hade min högsta kvar och han flyttade sin högsta mot den för att skrämma mig... Ja, i stället för att bli skrämd tog jag hans gubbe vilket innebar att vi båda dog.
 
Bekanten: Vad gjorde du så för? Jättedumt att du tog bort den?
Jag: Mm, det var det nog.
Bekanten: Varför ser du så lömsk ut?
Jag: Jag ser inte lömsk ut.
 
Bekanten tar en annan gubbe och spatserar obehindrat fram till min flagga och vinner.
Jag: Äntligen!
Bekanten: Du gjorde det med flit?
 
Sedan var han lite tjurig, men det gick över snabbt. Och nej, vi kommer aldrig mer spela det där spelet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback