Isté.

Jag får ibland, ofta, för mig saker. Senast ut i den oändliga raden var att jag ville prova på att göra eget isté. Jag älskar nämligen citronisé. Jag är dock lite obekväm med färdiggrejer eftersom det innehåller så mycket grejer man inte vet vad det är. E-ämnen och allt annat möjligt. Så jag ville go naturale helt enkelt. Nu blev det ju inte helt naturligt eftersom jag använde köpt flädergrejs, men jag tänker mig ändå att andelen onaturliga ting är mindre än om jag köpt en blandpåse med pulver. Plus att det hade varit extremt mycket överkurs att ställa sig och göra egen flädersaft.
 
Hur som helst var det smidigt att göra och jag älskar ju att pyssla och ha mig så det var ett roligt projekt. När det kommer till smaken så gillade Bekanten det väldigt mycket. Själv... nja, inte så mycket. Tror att det kan vara på grund av förekomsten av lime, vilket jag inte alls gillar. Och huruvida det bara var inbillning eller faktiskt sant tyckte jag att det bara smakade lime.
 
Jag kommer nog dock göra en kanna till midsommar och se hur det mottages där, fast då utan lime.
 
Recpetet hittade jag här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback