Hemmagjord smörgåstårta.

Jag och Bekanten spenderade påsk på ön och på påskafton åt vi, bland annat en hemmagjord smörgåstårta. Hur god som helst. Sjukt mättande. Det bästa med den var att det inte var någon äcklig majonäs på eller i den. Majonäs förstör allt. Förstår mig verkligen inte på människor som gillar den smaken. Hur som helt, i stället var det creme fraiche och pepparrotscreme eller vad det hette på denna. Väldigt trevligt.
 
Och trevligt hade vi det på ön också. Bekantens första besök hos oss och det gick finfint. Tror jag i alla fall att han tyckte. Han har inte sagt något annat åtminstone. På tal om Bekanten så ville han att jag skulle berätta hur duktig han var på att hacka dillen. Och det var han väl förvisso, men lika långsam som vanligt. Medan han repade och hackade dillen från en och en halv dillkruka gjorde jag och pappa cremen ovanpå och bredde på den, skalade och la ut räkorna, fixade med äggen, tomaten och citronerna samt en del annat. Men han är bra ändå han, Bekanten. Han prövar bara mitt tålamod onödigt mycket både nu och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback