Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Det börjar bli dags för mig att hoppa in i duschen, måste bara rensa badkaret från växter. Skölja växter var nämligen en sådan grej jag var tvungen att göra innan jag kunde börja plugga idag.
 
Och diska. När jag stod och diskade och youtubeklippet jag hade på tog slut blev det tyst, och jag fungerar verkligen inte när det blir tyst, så jag började sjunga. På vad tänker ni då?* Jo.
 
---
 
Okej. När jag hade skrivit det som står ovan tog jag paus för att googla fram sången och... Jag vet inte vad jag ska säga. Jag tror jag går igenom någon slags livskris. Det var nämligen en gammal, gammal låt som jag hade på någon Absolute-skiva eller liknande som jag inte hört på år och dar och min poäng med inlägget skulle vara att kursböcker borde skrivas i popsångsversioner för då skulle jag få A på allt eftersom jag har så lätt för att lära mig låttexter och de sitter kvar åt efter år. Men... Det jag hittade var att låten var en låt om Pokémon. Jag förstår ingenting. Antingen hade jag verkligen ingen som helst koll på texten, eller så är det här någon slags remake av orginallåten. Jag är dock rädd för att det lutar åt det första alternativet. Med andra ord hade låttexter inte hjälpt mitt studerande.
 
Så pinsamt. Hur som helst. Här är låten. Pokémonversionen åtminstone.
 
 
 
*Och, eventuellt: stackars grannar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback