Den förvirrade bloggvärlden.

Bekanten går förbi samtidigt som jag, tydligen, skrattar till.
Han: Vad är det?
Jag: Var en grej en skrev på sin blogg.
Han: Var det Kenza eller?
Jag: Kinza, och nej det var Egoina.
Han: Varför ska de ha sådana där påhittade namn för. Så töntigt med Kenza och Kinza.
Jag: Det är samma person? Och det är hennes riktiga namn.
Han: Va?
Jag: Ja. Det uttalas Kinza och det är namnet hon är döpt till.
Han: Jaha, jag trodde det var två olika personer. Är det hon som är från Asien?
Jag: Nej, det är Foki.*
 
Han: Om jag hade en blogg skulle du läsa den då?
Jag: Tio gånger varje dag och kommentera sjuhundra gånger per år. Inte för att du någonsin kommenterat på min.
Han: Ja, jag vet inte varför det aldrig blivit av.** Kanske för att du skriver elaka saker om mig.
Jag: Fast det har du ju sagt att du tycker är roligt.
Han: Ja, det förstås.
 
Det här inlägget får mig för övrigt att tänka på hur mycket Finland avskydde den här typen av dialoginlägg. Personligen älskar jag dialoginlägg. Det här kanske var lite i saftigaste laget, men orka ändra nu när jag redan fetat "Han" och "Jag".
 
 
*Perfekt blogg att läsa när man vill må riktigt dåligt över sitt liv och det att man inte uppfyllt en endaste dröm. Om man ens har några drömmar. Personligen är jag osäker. Det faktum att jag är x antal år äldre gör det ju knappast roligare. Men jag missunnar ingen lycka, jag tycker det är fint när det går bra för andra. Ja, inte innerst inne kanske... Jo då, det gör jag. Inte. Jo. Nej.
**Jag skulle gissa på att anledningen är att vi bor tillsammans och han tar det muntligt när han gillar något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback