Therese kan också.


Jag har köpt världens finaste kökslampa. Den är från Granit och jag är hur nöjd som helst.* Problemet är bara själva projektet att få den upphängd. Jag är nämligen ingen händig människa. Aldrig behövt vara. Det är liksom det man har pappor och pengar till. Inte för att jag betalar min pappa, men om jag får punktering till exempel så lämnar jag in cykeln på verkstad. Hur som helst.

Mitt första bekymmer var hur jag skulle få sladden genom det lilla hålet på lampan eftersom det var två klumpar i varje ände på sladden och jag inte var säker på vilken man kunde ta bort. Ja, ni märker ju vilken nivå jag ligger på. Så jag gjorde det enda rätta. Ringde pappa. Och han förklarade. Sedan var det ju bara för mig att försöka.
 
 

Som ni ser blev det succé. Föga förvånande. Jag är ju trots allt inte helt dum i huvudet. Jag kan utföra saker bara jag vet hur man gör** och eftersom pappa är just en pappa är han bra på att förklara. Nu är det ju nästa problem. Att få upp eländet i taket. Det klarar jag definitivt inte utan hjälp, och Bekanten är inte villig att försöka sig på det hela utan översyn av hans pappa.***

Jag är i alla fall stolt över mitt bidrag. Sedan är det säkert något att man inte ska göra det där förrän efter man hängt upp den eller något, men i så fall gör jag med glädje om det. Nu vet jag ju hur man gör.




*Sladd och lampa från Claes Ohlson.
**Och det inte rör sig om något tungt. Eller äckligt. Eller för jobbigt.
***Visst är vi ett kompetent team...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback