Licentia poetica.

 
Ja. Det är som bekant torsdag, och torsdag har de senaste veckorna betytt torsdagstema för mig. Så även denna. Just den här torsdagens tema är "Min favoritkändis". Och ja. Jag är inte så där mycket för kändisar. Inte att måla dem åtminstone. Självklart finns det en del jag gillar, förmodligen Ellen DeGeneres mest av alla. Eller Lauren Graham. Faktum är att när de är tillsammans i Ellens show... Herregud. Jag vet inte hur många gånger jag sett de klippen. Annars blir jag mest kär i karaktärer. Nummer ett är självklart Sheldon Cooper. Men som sagt. Att måla någon av dem känns övermäktigt.
 
Så. Jag tog mig vissa artistiska friheter. En kändis behöver ju faktiskt inte vara en person. Skon på bilden till exempel. Den är från Din Sko. Ett företag som i sig är känt. Skon har även medverkat på Egoinas blogg, och hon är känd. Kanske inte för alla generationer, men det är ju å andra sidan inte Justin Bieber heller.
 
Ugglehalsbandet i sig kanske inte är känt, men ugglan som motiv är ju extremt känd och har så varit under en längre tid. De två andra halsbanden är från H&M, även det ett inte helt okänt företag. Hjärtringen är från Glitter som nog både en och två personer känner till och slutligen är den runda ringen från Guldfynds I.Me.My.
 
Och vad avser "favorit"-delen så är det där mina favoritsmycken inom de kategorierna. Det är för all del de enda jag har, men de är fina nog att få bo i bokhyllan i vardagsrummet varenda en. Och skorna är mitt näst bästa favoritpar. Men paret som är mitt favoritpar börjar tyvärr bli till åren komna så de lämpar sig inte direkt som prydnad längre. Är väldigt förtjust i smyckesträdet från Åhléns också.
 
Det var hur som helst ett flerstegsprojekt det här. Är i grunden ett foto som jag därefter målat på och på andra sätt lekt med i datorn.
 
Fler bidrag hittas denna vecka hos komigensofie och mina bidrag tidigare veckor hittar ni här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback