Kärleken till objekt.

 
Jag älskar verkligen den här jordgloben från Indiska. Just den på bilden är inte min. Det är Bekantens, men jag har en likadan. Jag köpte nämligen två igår. Och det var ett äventyr kan jag säga. Kvaliteten på dem är inte den allra bästa om vi ska vara helt ärliga. En var till och med ihopsatt upp och ner. Så det krävdes en hel del ordentligt snurrande och inspekterande. Kände mig inte alls knäpp som stod där i en evighet.
 
Men som sagt. Jag köpte två. En till honom och en till mig. Och jag har, vad jag kan minnas, inte skrivit ut det faktum att jag och Bekanten faktiskt bor tillsammans* nu för tiden så det kan ju tyckas onödigt att köpa varsin, men saken var den att vi båda blev så pass kära att vi inte kunde bestämma vem som skulle äga den. Bekanten var dock lite före mig att säga att han ville köpa den, även om jag såg den först, så jag tog beslutet att köpa en separat till mig. För jag tänker då inte stå utan jordglob den eventuella dag vi inte delar boning längre.
 
 
*Tro mig, det är väldigt komplicerat så jag tänker inte ens ge mig på förklarandet av hur allt ligger till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback