Hatar är inte ett tillräckligt starkt ord..



Jag blir verkligen tokig på min dator när den gör så här. Ni ser där till vänster? Aktivitetsfältet? Jag har det inställt så att det är gömt om man inte för muspekaren över det, men ibland så låser det sig. Det är hur irriterande som helst.

Enda sättet att bli av med låsningen är nämligen att stänga av datorn och sedan sätta igång den igen. Att bara välja starta om fungerar inte, då låser den sig igen. Och att bara strunta i den är inte ett alternativ eftersom den lägger sig över allt på en sida eller i ett program som ligger placerat där ute till vänster.

Jag har funderat på om jag ska flytta det exempelvis till nederdelen av skärmen, men jag känner mig övertygad om att det skulle vara första steget till ett samhälle styrt av elakartad artificial intelligence hämtad ur en Hollywoodfilm. Så jag ger inte efter. Jag stänger av och på i stället. Jag vet inte om det kanske är ett sätt för AI att sakta men säkert bryta ner mig. Det får framtiden utvisa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback