Äntligen en dag utan stan.

I förrgår var jag som sagt på stan i nio timmar. Den kvällen somnade jag i princip samma stund som jag blev vågrät i sängen. Samma igår efter ytterligare ett par timmar på stan, ett första möte med Bekantens föräldrar och tvättande av Bekantens hår. I den ordningen.

Idag däremot ska jag göra absolut ingenting från morgon till kväll. Är helt slut i huvudet. Är jobbigare än vad man tror att ränna på stan med alla dess intryck. Och en hel del nerver var på spänn inför föräldramötet igår måste jag väl erkänna. Inte för att jag trodde de skulle vara otrevliga, vilket de inte var, utan för att jag var rädd för mitt uppförande. Sedan barnsben har jag varit värdelös på andras föräldrar. Vet inte varför, men har alltid gjort mig galet nervös. Även om det varit en kompis mamma eller pappa man träffat tusen gånger. Knäppt det där, men vi är ju alla lite skadade. Det gick hur som helst bra den här gången. Jag har väl mognat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback