Nytt till hemmet.

Först ut. Den underbara lampan från Granit som Bekantens pappa hjälpte oss med att få upp i veckan. Älskar den. Glödlampan, från Clas Ohlson, är dock lite sned men vi har inte lyckats ta tag i det än.


Den här fina prydnadslampan hittade jag på IKEA. hundrafyrtionio kronor kostade den. Rena kapet. Är helt under bar som den är, och blir bara bättre när den är tänd. Jag tar inget ansvar för det runtomkring, det var saker som var här när jag kom. Så ni inte tror det är mitt val att ha för små krukor och konstiga apor.
 
 
Även det här hittades på IKEA. Två jättefina örngott till mina stora kuddar, och en filt som fungerar utmärkt som sängöverkast. En notis i sammanhanget är att jag redan hade filten i vitt tidigare. Har den när jag sover. Är underbart gosig, så var ingen tvekan när jag såg den här nya färgen. Perfekt på alla sätt och vis.
 
 
Sist ut har vi skrivbordslampan jag hittade på Mio. Helt underbar. Och galet prisvärd som Bekanten sa, och säger om allt han gillar. Tror den kostade trehundra bara. Och nej, det är inte en julstjärna i vasen. Är någon rosa blomma jag köpte för tio kronor på ICA. Den stod i fönstret där dekorationslampan står nu och har inte hittat ett nytt hem än.
 
Det var med andra ord en lyckad utflykt. Och som vanligt när man köper på sig massa saker hade jag inte ens tänkt köpa något i helgen. Men med tanke på hur mycket fint jag hittade är det inget som grämer mig.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Får jag fråga vad filten från ikea heter? Den såg ju riktigt mysig ut! Älskar lampan från granit också :)

Svar: Självklart, den heter Ofelia tror jag. Kostade 159 kronor om jag inte minns helt fel. Den är helt underbar, dels att den är "skrynklig" och så är den väldigt mjuk! Jag håller helt med om Granitlampan. =)
Älskar för övrigt din header, jättesnygg.
therese


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback