Så. Tradigt.

Ska vi ta och prata lite om Fifty shades. Under en veckas tid ungefär nämndes just Fifty i princip alla amerikanska serier jag följer. I samma veva kom ett erbjudande om boxen från cdon så ja. Jag blev nyfiken. Det var dock först när jag såg att den var kategoriserad som erotik eller vad det nu stod som jag förstod lite mer exakt vad det handlade om, men var ändå nyfiken så jag bestämde hem den.
 
Och ja. Vad ingen nämnde var att den är så obeskrivligt dåligt skriven. Ett till murmured eller cocked his/her/my head och jag skriker högt. Har människan inte hört talats om synonymer? Finns det inte sådana där? Jag tror faktiskt att det här är den sämst skrivna boken jag läst. Framför allt språket, men även handlingen utöver snusket är minst sagt skraltig. En ung tjej som inte har någon dator och en gammal telefon. Som inte ens googlar människan hon ska intervjua. Snälla. Tråkigt och fantasilöst.
 
Ja, snusket. Herregud, snusket. Det är ju så tråkigt att man somnar. Missförstå mig rätt. Jag förstod att det skulle vara lite snusk, men det går ju knappt en sida utan något snuskigt. Snark.  Jag gör lika med det som jag gör med omgivningsbeskrivningar i böcker. Skummar för att komma vidare till handlingen. Och med tanke på hur mycket snusk det är så blir det inte mycket läst.
 
Nej, usch. Men nu har jag ju köpt dem så jag får väl ta mig igenom eländet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback