Old idea, new picture.

För full storlek, klicka här.
 
Veckans torsdagstema var att man skulle komma på en ny djurart och eftersom det var i princip det jag gjorde till "surrealism i vardagen"-temat häromsistens, bilden i headern, så bestämde jag mig helt enkelt för att göra en variation på den.

Till torsdagstemat kom massa grejer om att man skulle hitta på namn på djur arten och så vidare, men sådant är jag verkligen inte bra på så det väljer jag faktiskt att lämna därhän. Jag kan dock säga att de är stora, majestätiska, och att det rör sig om olika raser av samma art. Samt att de  lever i en magiskt vacker värld. Den i headern tillhör någon slags fredlig art som lever av naturen, medan den jag målat till denna veckas tema i stället är mer av en jägare. Jag tänker mig att alla de olika arterna, för självklart finns det fler, som finns lever i någon slags symbios. Att det är olika stammar som håller sig för sig själva men samlas mot gemensamma fiender kanske.
 
Fler bidrag hittas under torsdagen hos I am Caty.



Ja. Och om du nu skulle råka se det här under onsdagen, och tänka att "hallå, det är faktiskt inte torsdag idag", så beror det på att blogg.se är en värdelös portal som inte går att mobilblogga på och eftersom jag förmodligen inte har tillgång till dator under torsdagen så får det bli så här

Kommentarer
Postat av: Emma

Du kan ju visst hitta på och skriva, förutom att illustrera :)

Läckert.

PS även om man inte kan mobilblogga på blogg.se så kan man ju schemalägga inläggen, det brukar jag göra.

Svar: Tack! Jo, men just att komma på ett helt nytt namn är lite utanför min bekvämlighetszon känner jag =)
Jo, jag vet. Omkring 90 % av mina inlägg är tidsinställda, men eftersom det här skulle länkas hos iamcaty och sådär vågade jag inte lita på mobilen. Gör mig så irriterad att blogg.se fortfarande inte ens kan ha en sida som fungerar via vanliga internetikonen. Hur svårt kan det vara när man ändå är en så stor plattform kan jag tycka!

Jag gillade att din art kunde flyga =)
therese

Postat av: Johanna

jättecool bild!:)

Svar: Tack! Pygmébjörnen på er sida var jättesöt =)
therese

2012-11-08 @ 11:47:48
URL: http://geminaarts.blogg.se
Postat av: Mohammedi's | Art, model & designer

jätte snyggt

Svar: Tack =)
therese

2012-11-08 @ 17:38:46
URL: http://mohammedis.se/
Postat av: Sara

sv. tack så mycket!:D

2012-11-09 @ 09:57:42
URL: http://geminaarts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback