Bara kladdkaka till Lillebror kvar i helgen, sedan är jag klar.

Äntligen är detta besöks bullbak avklarat. Det är nämligen när bullarna tar slut som pappa börjar fråga om jag inte ska komma hem en sväng. Lite på skämt, men ganska mycket på allvar. Eftersom julen börjar närma sig blev det den här gången saffransknyten. De är sjukt goda, även om det kanske inte ser ut som det på bilden. Recpetet hittade jag här förra året. När det inte är juletider så skippar jag att ha i saffran och strör över kanel-och sockerblandning över mandelmassan så blir det kanelknyten i stället. Ännu snäppet godare enligt mig som bara är halvförtjust i saffran.
 
 
Och som en bonus nu när vi ändå är inne på bakning så ser ni ovan årets fars dag-tårta. Det blev den godaste tårtan jag gjort hitintills. Är kokad vaniljkräm, vindruvor och chokladgrejs inuti. Grädden utanpå är blandad med lite hallonsylt och ovanpå ligger grovhackad daimchoklad. Inte de där tunna "klassiska", utan chokladkakan från Marabou. Ska det vara tårta ska det vara ordentligt med tårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback