Usch.

När jag var på ön så testade jag oljan från NUXE på Apoteket och blev lite kär. Fick den i julklapp av pappa och den var inte speciellt billig. 400 kronor. Så såg jag en presentask med just NUXE-artiklar på Å som bara kostade ungefär en hundralapp extra så ringde pappa så han kunde lämna tillbaka flaskan på ön så kunde jag köpa den där i stället. Och så kom Bekanten hem med en rabattcheck från just Å på 25 %.
 
Alltså fick jag det på bilden ovan för 370 kronor, i stället för bara oljan för 400. Helt okej deal, men det var egentligen inte alls det jag skulle prata om. Nej. Idag provade jag nämligen ansiktslotionen. Och herregud vad med parfym de hällt i den. Och om det är någon produkt jag inte vill ska ha en massa lukt så är det en ansiktslotion. Värst av allt är att NUXE-lukten är lite åt tant-hållet så nu går jag runt med konstant tantlukt i näsan. Det är faktiskt så pass allvarligt att jag börjar må lite illa.
 
Hoppas hur som helst at jag inte vaknar upp med hela ansiktet uppsvullet i morgon. Har känslig ansiktshy, speciellt kring ögonen, och efter en incident med en The Body Shop-produkt* häromåret svullnade mina ögonlock igen. Inte en look jag drömmer om att återuppleva.
 
 
*Jag vet, men jag visste inte. Jag var ung och naiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback