Julrelaterade ting.

Köpte den här underbara fallskärmshoppande tomten på La Vie på ön. Är utan tvekan årets favoritpynt. Bollringen runt köpte jag på IKEA. Gillar den också, men ljuset i bollarna är kallt och sterilt så jag har den aldrig tänd. Den blev dock den perfekta inramningen till tomten.
 
På tal om jul och saker däromkring så har jag problem med årets julkort. Egentligen vill jag ha bilden jag målade till julstämningstorsdagstemat, men känner att den kanske inte är helt lämplig till släkten. Sedan fick jag en idé om ett julpyntat och snötäckt hus när jag var på ön. En idé jag påbörjat. Men nu vet jag inte. Blev även sugen på att "jula till" en av sälbilderna från Skansen. Samtidigt gillar jag tomten ovan så skulle kanske göra något på det? Jaja. Tur att det är några veckor kvar i alla fall.
 
Alla goda ting är som bekant tre så kan även passa på att nämna Bekantens snögubbelampa. Är helt enkelt en juldekoration i form av en snögubbe med en lampa i. Han har haft den sedan barnsben, och när han plockade fram den i helgen var lampan trasig och han glömde köpa ny igår när vi var iväg. Så idag överraskningsköpte jag en lampa till den, satte i och tände. Bekanten har varit hemma en timme ungefär. Av den timman har någonstans kring fyrtio minuter spenderats i köket där nämnda snögubbelampa står. Han har ännu inte märkt att den står där och lyser. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback