Hej mitt vinterland.

Var på Skansen igår. Var mysigt med all snö, men hade varit snäppet mysigare idag med strålande sol också. Hade lovat mig själv innan att ta massa vinterbilder, men det var inte alls mysigt att ta kort så blev bara ett på en kossa och så några på sälarna. Sälarnas matning var egentligen hela behållningen.
 
Är inte så förtjust i Skansen, men det var fint med julmarknaden och så där. Var dock en besvikelse att de inte hade fler ljus i träd och liknande. Bäst var utan tvekan älgköttet med potatiskross och hjortroncrème fraiche. Säkert en bland de topp tio godaste maträtterna jag ätit. Kommer sakna den rätten under resten av mitt liv.
 
Värst var tanten som halkade baklänges i en backe och slog i bakhuvudet. Jag såg det som i slow motion. Som tur var verkade tanten okej, men det var ett riktigt otäckt fall. Vägarna var över lag under all kritik där inne. Glanstrampad snö och backigt utan sand.
 
Men den där älggrejen alltså. För att inte tala om hjortroncrème fraichen. Herregud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback