Inte mitt fel att han inte håller formation.

Jag och Lillebror var och handlade. Pappa hade skrivit listan. Och pappas handstil är i bästa fall svårtydd. En av punkterna på listan var minst sagt just det. Till slut tyckte jag att det stod kram. Vilket, i ärlighetens namn, inte kändes helt rätt. Gick och funderade på den där kramen med Lillebror bakom mig när det plötsligt slog mig att pappa så klart menade kräm.

Så jag vände mig om och utbrast glatt, och högt, "Kräm! Kräm står det! Han har bara glömt prickarna". Problemet var bara att Lillebror inte gick bakom mig. Mellan oss gick det nu i stället en man och hans unge. Lillebror tyckte så klart att det var himla roligt. Han emellan med ungen tyckte nog mest att jag var konstig, i alla fall om man ska gå efter hans ansiktsuttryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback