Inkompetenta idioter.

Var och skulle förnya ett recept idag och fick höra av han i disken att det receptet är på har dragits in i Sverige. Det får alltså inte säljas längre. Det var ju lite av en chock. Inte minst för att personen som skrev ut receptet till mig för några månader sedan då berättade att det var ett nytt, och väldigt bra, preparat.

Försökte ringa till stället som skrev ut receptet till mig men innan det ens hunnit bli eftermiddag var deras telefonkö full och jag skulle återkomma i morgon. Fram till hit var jag förvisso irriterad eftersom att jag verkligen behöver en ny omgång inom de närmsta dagarna, men tänkte att det säkert ordnar upp sig i morgon bara jag ringer direkt på morgonen.

Men. Det finns alltid ett men. Jag googlade på produkten när jag kom hem och det visade sig att preparatet blivit indraget i Sverige innan jag fick det utskrivet. Det hade gått omkring en månad. Idioten skrev med andra ord ut ett recept som man inte fick ge ut i Sverige längre. Hur kan man inte veta det? Det måste ingå i arbetsbeskrivningen att hålla koll på vad som är tillåtet respektive inte i landet. Så nu är jag inte irriterad. Nu är jag arg.

Idag förklarade åtminstone varför det tog ett tag innan jag kunde lösa ut receptet första gången. Det var först på tredje apoteket det fanns. Varför kan man fråga sig. De borde ju också veta vad som får respektive inte får lämnas ut.

Jaja. Förhoppningsvis kan idioten skriva ut ett nytt direkt  i morgon, gärna ett lagligt. Men då lär jag väl få all världens biverkningar av det nya

Med vänlig hälsning, Bitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback