Gick inte att motstå.

Beställde precis Fredrik Backmans två böcker. De signerade versionerna. Jag brukar inte hålla på med sådant men jag kunde verkligen inte låta bli när jag såg dem. Han är helt fantastisk. Jag inser att jag låter lite väl som en galen groupie nu men jag känner mig oproportionerligt upprymd över det här.

 

Han har utan tvekan min favoritblogg. Så bra jag önskar att jag själv vore. Stora delar av hans blogg har jag högläst för Lillebror när han suttit och spelat spel. En tradition vi har. Och en hel del annat folk har fått höra både det ena och andra inlägget av honom.* Det kan eventuellt vara så att jag pratat väl mycket om honom för att omgivningen ska vara bekväm med det hela.

 

Det värsta med att köpa böckerna är att det trots allt är lite gambling i det hela. De kan ju trots allt vara hemska och på så sätt fläcka intrycket av bloggen. Det är knasigt jag vet, men sådan är jag. Fast å andra sidan tror jag knappast att de är dåligt skrivna. Mest nervös är jag dock för signeringen. Hoppas jag får två bra "skrivningar".

 

Hur som helst borde ni genast börja läsa Backman om ni inte redan gör det. Bara klicka på länken ovan och sätt igång! Om inte annat lär ni älska inläggen i vilka hans fru finns med. Och hans vän och kontorskollega N. För att inte tala om när han skriver om sin son. Eller sig själv. Eller sin pappa. Ja, ni fattar. Jag skulle kunna länka till något specifikt inlägg, men helt ärligt finns det för många för att kunna välja ut något. Det skulle bara bli en oändlig lista med länkar, det är bättre om ni läser allt.

 

Just det. Stackars människorna i min närhet om böckerna är bra. I så fall lär jag läsa varenda sida högt. Även om materialet är roligt är det ju trots allt halvkul med någon som avbryter en hela tiden för att exalterat läsa en sida ur en bok för en.

 

Nej, nu får det nog räcka med gudadyrkan för idag. Jag har trots allt en tårta att sätta ihop.

 

*Och tweets eller vad uppdateringarna på twitter heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback