Ringer till Lillebror (för att prata med pappa).

Jag: Hej!
Lillebror: Hej.
Jag: Hur är det?
Lillebror: Bra, själv?
Jag: Det är bra. Vad...
Lillebror: Pappa vill prata med dig.
Jag: Jaha.
Lillebror: Så... Hej då!
Pappa: Hej! Jag skulle precis till och ringa dig.

Efter trettiofem minuters prat med pappa om badrumsinredning följt av fem minuters lyssnande när han pratar med sig själv, och e-postprogrammet*, under tiden han försöker få iväg en fil till mig:**

Pappa: Ja, men då var det väl det då. Vi får kolla vidare så jag kan beställa snart.
Jag: Pappa?
Pappa: Du får ha det så bra så hörs vi, hej då.
Jag: Pappa!?
Pappa: Ja?
Jag: Det var jag som ringde dig.
Pappa: Ja, just det. Det var det ja. Vad ville du?


*Ja, när det kommer till pappa heter det e-post - inte mail.
**Pappa: Logga in... Skapa nytt meddelande... Åh, att de gjort om allt så man inte hittar något längre.... Där... Kom igen då... Wakeywakey!... Så... Bläddra... Vad döpte jag nu den till?... Badrum1?... Nej, nej! Den var det ju inte... Där ja, den var det... Bifoga... T-h-e-r-e-s-e... Där... Välj... Och så... Skicka... Nu har jag skickat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback