Och nu har jag egentligen "lov".

Idag har jag roat mig med att läsa igenom trettiotre väldigt tråkiga och invecklade sidor text. Jag har fått understrykningsarm. För er mindre bevandrade i ämnet uppstår en understrykningarm efter konstant understrykande av text med blyertspenna och markeringspennor - i fyra olika färger.

På någon nivå tycker jag att det borde räknas som självskadebeteende. Jaja, nu är jag åtminstone klar och kan roa mig med min bok. Jag gjorde misstaget att börja på serien skriven av Virgina Andrews som startar med Skuggor i skogen. Jag har ingen aning om hur många gånger jag läst mig igenom de böckerna - men jag kände häromdagen att det var dags igen. Så det är vad jag sysselsatt mig med om mornar och kvällar ett par dagar nu. Är snart igenom tredje boken, bara två böcker kvar då. Sorgligt men sant. Fast samtidigt bra, jag lär knappast ha tid att läsa skönlitterärt under nästa kurs.

Och om jag nu skulle få skönlitterärabstinens har jag hur många andra bokserier som helst att återbesöka. Exempelvis Janet Evanovich's Plum-serie om sjutton, eller vad det nu kommit upp i, böcker exklusive alla böcker utanför den officiella serieföljden. Och John Marsdens om ungdomarna i ett krigshärjat Australien - det är nio böcker om jag inte missminner mig. I could go on forever. Jag älskade böckerna när jag först läste dem i högstadiet/gymnasiet och jag gör det än. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback