En sväng på stan.

Idag stod jag på ett apotek, gud vet vilken sort efter att monopolen lades ner och det nu finns tusen olika, och tänkte högt för mig själv "det var inget mer än solskyddskräm jag skulle ha va?". Senare stod jag på glitter och hade för mig att det var något därifrån jag skulle ha, men kastade bort tanken eftersom jag inte kom på vad det skulle ha varit.

För det var ju inte alls så att hudcreme (apoteket) och nya hårsnoddar* (glitter) var på toppen av min lista över saker jag behövde köpa. Inte alls. Men, jag måste ändå ner på stan någon dag för att införskaffa penslar och färg, så det får väl helt enkelt bli något att se fram emot att införskaffa, och lida av att vara utan tills dess.

Lo var dock roligast.
- Vi kanske kan gå till stadium, jag skulle behöva kolla på löparskor.
- Eller förresten, jag gör det nog till ett enskilt projekt en annan gång.
- Fast... vi skulle ju kunna gå förbi en snabbis bara för att se om det där erbjudandet finns kvar? Bara för att kolla.

Och ut från affären kom hon med löparskor. Själv köpte jag blommor. Dock inte på stadium.


*På grund av mitt hårs längd och tjockhet måste jag ha två snoddar för att hålla håret uppe. Efter ett tag räcker det inte med två för de blivit slappa så då måste jag använda tre. Det i kombination med allmän ovarsamhet som gör att jag tappar bort dem gör att omsättningen på snoddar är hög. Och det är bara glitter, vad jag sett, som har de utan metallgrejer.
**Alltid det jag har hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback