Det är inte lätt att vara tjej.

Grupparbete idag. Någon gång strax efter nio var det kaffedags.

Gruppmedlem: Någon mer som ska ha? Therese?
Jag: Nej, tack.
Grannen: Jorå nu ska vi lära dig dricka kaffe. Det är dags nu. Vi kan hålla fast dig om det krävs.
Jag: Aa, och sedan när föreläsaren undrar hur grupparbetet gått kan vi svara "bra, vi har dock en polisanmälan att ta itu med".
Grannen: Precis, men kommer ju inte bli något av den. Fyra killar mot en tjej, vem kommer de tro på liksom?
Jag: Nej, det är sant. Jag har ju dessutom utmanande kläder på mig, jag visar ju faktiskt underarmarna, så jag har ju bara mig själv att skylla.



Vartefter konversationen gled över till hon som ska få hälla syra i ögonen på den där killen som hällde syra på henne efter att hon tackat nej till hans frieri. Tätt följt av en genomgång av obehagliga torteringsmetoder använda genom tiderna, för att slutligen landa i en genomgång hur killarnas, tre av fyra, snusande artade sig. Tydligen  har det kommit en ny, eventuellt nikotinfri - jag lyssnade inte så noga, sort som river i bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback