Klantmaja. Igen.

Efter högmod kommer alltid fall. Idag var jag så nöjd över mig själv att jag, efter att ha fått den briljanta idén att kolla på väderleksrapporten och sett att det skulle bli dåligt väder i morgon, åkte och handlade idag i stället för i morgon vilket jag egentligen hade tänkt mig. Gissa om jag hade blivit bitter i morgon när det är snöblandat regn och jag var tvungen att handla, tänkte jag, när det är så soligt och fint idag.

I affären finns även paketuthämtning. Och jag skulle hämta ett paket. Tror ni att jag tänke på det när jag cyklade hemifrån? Så att jag hade med mig mobilen med koden? Nej. Självklart inte. Och då stod jag ändå både en och två gånger och tänkte om jag skulle ha med mig mobilen, men tänkte bara att nej, varför skulle jag ha det? Det har jag ju aldrig annars, varför skulle jag ha det idag?

Så går det när man inte lyssnar på sitt undermedvetna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback