Ett ytligt inlägg.

Ni vet det där tonade candy hairet*?** Jag har det, fast lite tvärtom. Håret uppe på huvudet är ljust brunt, ungefär en halv decimeter eller så. Sedan blir det mörkt. Det är väldigt sexigt.

Hade tänkte att försöka hålla mig borta från toningar tills i höst men jag vet inte jag. Utsläppt inbillar jag mig att det inte syns så tydligt. Sommaren spenderar jag dock i princip uteslutande med håret uppsatt. Något som redan nu ser fruktansvärt ut. Om jag har knut till exempel. Då är håret fram till knuten ljust, men sedan är själva knuten jättemörkt. Det ser alltså ut som om jag satt en boll med löshår med fel nyans på huvudet...

Det värsta är att jag gillar verkligen de mörkare delarna av håret så som de är nu, så det vill jag inte ändra på.  Samtidigt kan jag ju inte tona det själv nu när det är så olika nyanser - det skulle förmodligen bara bli värre. Dessa bekymmer och våndor. Vem vet, det kanske slutar med att jag får frispel och blir blond.


*Hej svengelska.
**"Normal" hårfärg upptill, med topparna färgade i exempelvis babyrosa eller babyblå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback