Misstag.

Jag sitter och tittar på när de sätter upp duscväggen i badrummet. De tänkte fel och borrade därför fel, i kaklet.

Mannen som hjälper pappa: Och nu Therese, är det så här att sådana här saker pratar man inte om. De är bortglömda i samma stund som de upptäcktes. Man säger ingenting. Varken nu eller i framtiden. Aldrig. Förstått?

Sedan kom hans fru in och han sa åt henne direkt när hon kom genom dörren att hon inte skulle säga något. När det nya hålet var uppborrat tittade frun på de två hålen.
Frun: Det ser ut som en schweizerost.
Mannen som hjälper pappa: Vad sa jag precis alldeles nyss. Vi pratar inte om det här. Jag vill inte höra det. Det här gjorde mig sur, arg, besviken, förbannad, barnsligt ilsken...

Ja, och så höll han på så i ett par synonymer till. Men det blev okej till slut i alla fall och hålet döljdes genom en överbliven bit från duschuppsättningen. Slutet gott allting gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback