Livets motgångar.

Min mobil har ringt non stop idag. Jag är så trött på det hela att jag vill kasta ut den genom fönstret. Samtalet jag just lade på var dock väldigt roligt. Bakgrunden står i att han tidigare under dagen bett om matlagningsförslag.

Jag: Hallå?
Han, upprört: Hallå, hur mycket vatten ska man ta ta?
Jag: Till..?
Han, fortfarande upprört: Till Quinoan.
Jag: Det står väl på förpackningen?
Han, fortfarande upprört: Nee!

Jag mindes inte i huvudet så jag googlade det hela när jag ändå satt vid datorn. Upplyste då även om att quinoan måste sköljas noga.

Han, skeptiskt: I vadå?
Jag: I ett durkslag?
Han, upprört igen: Vet du hur små de är!? Det finns inga så små durkslagshål!
Jag: Jo, sådana som är som silar.
Han, fortfarande upprört: Men jag har ingen sådan!
Jag: Lägg dem i en kopp då? Så håller du för med handen när du häller av vattnet? Då är det förmodligen bara några som smiter ut.
Han, väldigt upprört: Några!? Förpackningen kostade fyrtio kronor, inte en svordom ska smita!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback