HP.

Förra sommaren bestämde jag mig för att jag skulle läsa igenom Harry Potter-böckerna eftersom jag inte kunde komma ihåg hur allt slutade.* Tiden räckte dock aldrig till och inga HP-böcker blev lästa. Därför såg jag till att ta tag i det nu när jag var sjuk, men jag började på den bok jag trodde var den näst sista eftersom jag hade i princip full koll på vad de tidigare handlade om.

Det visade sig dock när jag började närma mig slutet på den boken jag trodde var den avslutande att det måste finnas en bok till. Jag rotade lite i garderoben och visst fanns det ytterligare en. Det visade sig även att den boken var oöppnad. Jag hade alltså aldrig läst den, något som verkligen förklarade varför jag inte hade någon aning om hur det slutade.

I förrgår läste jag slutligen ut den sista boken och efter två veckors sträckläsning vid varje tillfälle som uppenbarat sig känner jag faktiskt en viss saknad efter Harry och gänget. Menmen, ikväll ska jag börja på en ny bok så då är nog det hela bortglömt igen.

Lite allmännyttig information så här på förmiddagen.


*Att Harry skulle vinna över Voldemort var ju en självklarhet, men jag kunde inte minnas hur det gick till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback