Det hade varit lyckat det.

Aftonbladet slår på stora trumman att på Gotland där skeppar minsann polisen iväg de fulla ungdomarna till utkanten av stan så de får gå av sig ruset på vägen hem. Det i sig är ingen nyhet för mig som befinner mig här, det visste jag redan. Vad som däremot stör mig är att polisen uppger att om det är någon som är utifrån så sätts de ofta vid en busshållsplats eller i närheten av där de bor under vistelsen på ön.

Hallå!? Jag har världens sämsta lokalsinne. Jag hittar inte ens från Terra Nova i nyktert tillstånd. Tänk då om jag nu, av någon anledning, skulle vara alkoholpåverkad och sättas ut där mitt i natten? Bara för att jag råkat bo på ön i jag vet inte hur många år. Snacka om katastrof.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback