Så gott som varje gång.

Brukar ni försöka resonera med er kökstimer? Det gör jag. Jag har en sådan där elektronisk som piper till man trycker på av-knappen. Och det är ju inte alltid man står redo att trycka på den knappen. Och oftast så har jag ovanan att ta ut saken ur ugnen/av kastrullen eller pannan från plattan först.

Timern börjar pipa sådär irriterande som bara en timer kan.
Jag: Ja, jag kommer.
Timern piper vidare.
Jag: Ja! Jag sa ju ja. Jag är på väg ser du väl?
Timern piper på.
Jag: Åh! Jag står ju precis här!? Jag håller ju på att ta ut formen ur ugnen!
Timern ger inte upp.
Jag: Sluta! Jag blir tokig. Så! Nu har jag tryckt, nöjd!? När ska de göra en som märker när man öppnar ugnsluckan?

Jag skulle kanske skaffa mig en hobby...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback