Ingen målning men väl en väldigt bisarr konversation om det.

Bakgrund: Sas pojkvän ritar.*

Lo: Jag pratade med Sas pojkvän om dig! Om att du också målar och sådär.
Jag: Jaha. Okej.
Lo: Ja han blev jätteintresserad och ville träffa dig direkt.**
Jag: Va?
Lo: Ja, eller. Jag tyckte att ni borde träffas!
Sas, på skämt: Ta det lite lugnt, då kanske han byter bort mig.
Jag, lika mycket på skämt: Jo, det är ju så. Alla vi som ritar eller målar bättre än genomsnittet ser alltid till att snappa upp varann om vi möts.***

Det var lite som man hör om hur föräldrar gör med sina barn: "Jaha, din Pelle är lika gammal som min Fia då måste de ju leka med varandra."****** Det var i alla fall väldigt roligt.


*Han är väldigt duktig.
**Vi har träffats x antal gånger tidigare, vilket Lo vet - men nu var det väl i direkt syfte att  jag och han skulle prata ritning och målning. Vilket skulle bli en hit med tanke på hur avancerad hans ritningsteknik är. Herregud, människan har haft utställningar.
***Även om det känns självklart, vill jag ändå för att undvika alla eventuella missförstånd påpeka att jag självfallet aldrig skulle ta en kompis pojkvän. Ens om jag faktiskt ville. Vilket jag inte vill i det här fallet.****+*****
****No offence till Sas pojkvän, eller Sas heller för den delen, så klart.
*****Eller i något tidigare fall av kompisars pojkvänner.******
******Inget ont om Sas pojkvän så klart, han har varit väldigt trevlig de gånger vi mötts.


Eloge till er som tog er igenom fotnotningen. För att inte tala om eloge till mig själv om jag lyckades göra det rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback