"Ledsengubbe."

Under veckan har mitt ansikte varit obeskrivligt torrt, hur jag än smörjt in det så har det inte hjälpt. Sedan upptäckte jag häromdagen att jag fått någon slags utslag i ansiktet och ner på halsen. Några områden här och där. Jag kan inte riktigt förklara dem, men de är lite som röda, uttorkade områden. Väldigt sexigt, jag vet. Och bättre blir det.

Idag har jag under dagen känt obehag kring ögonen, det "stramar" och sticker och gör ont när jag blinkar, och så kliar det. Speciellt på den tunna huden mellan ögonlocket och ögonbrynen, det vill säga den inringade delen på bilden.* Nyss gick jag förbi spegeln och fick minst sagt en chock. Hela området kring ögat är rött och svullet, inte minst den inringade delen. Det är så svullen att själva ögonlocksdelen knappt syns. Dessutom är det någon slags utslag både där och under ögonen, där det också är svullet. Inte konstigt att jag tyckt att ögonen känts tunga att hålla öppna idag.

Håller jag på att gå sönder? Mina ögon är ju det jag gillar allra bäst med mitt utseende. Vad är jag om jag inte har dem kvar att glädjas åt!?


*Bilden i sig är tagen igår när jag gjorde en grimas, därav den "galna" blicken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback