"Gör som vi säger! Annars..."

Såg en lapp nere vid ingången idag där det stod att om man blev störd av de i blabla så skulle man ringa till dem, inte till Securitas. Nu vill jag inte sitta här som någon slags domedagsprofet, men det känns som att det finns stor potential för att kvällen inte kommer bli så lugn. Man kan ju inte riktigt att ha tänkt sig ha en lugn, sansad fest om man innan sätter upp en "ring inte Securitas-lapp". Det har jag aldrig sett förut. Är det ens någon som faktiskt ringer till Securitas någon gång?

Nu var det dock inte det som var min främsta poäng utan det var att på den här lappen fanns det inget som helst förmildrande ord, som exempelvis "var snäll", "tack på förhand" eller "vänligen", utan det hela var i stället formulerat som ett regelrätt hot. Något som så klart får mig att innerligt hoppas att någon ringer Securitas på dem bara för att de var otrevliga på sin lapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback