Döda mig, döda mig nu.*

Precis efter att jag publicerat förra inlägget kollar jag min mail där det står att jag har en bok att hämta på biblioteket. En av de andra jag står i reservationskö på. En som jag vet att jag inte har men behöver. Tack så svordom mycket för det. Väldigt skönt att få reda på det nu. När jag redan varit för att hämta böcker. Kunde ju ha fått varit gjort när jag var där i morse.

Det här är för att jag skrev det där om Alla hjärtans dag häromdagen eller hur? Det sitter någon förnämad voodoohäxa där ute som älskar hjärtdagen och inte tål att någon simpel singel säger något ont om den? Snälla sluta i så fall. Jag har inget emot dagen i sig. Folk får gärna vara kära och gosa idag, var bara fenomenet att man rackar ner på de ensamma som störde mig. Eller snarare faktumet i sig att det ses som något obeskrivligt fult att "vara ensam". Det behöver faktiskt inte vara en dödsdom. Tro det eller ej, men det finns till och med dem som väljer att vara det frivilligt.


*Var god observera att detta inte är en faktiskt önskan utan endast ett bildligt uttryck för att uttrycka min frustration över allt som gått åt skogen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback