Tack för den.

Frisören jag hamnade hos igår var av den sorten som tar sitt yrke på lite för stort allvar. Hon var inte frisör, hon var Frisör. Mina instruktioner var att ha kvar det så som det var nu, fast bort med de skadade topparna och att det var viktigt att jag hade så mycket längd som möjligt kvar eftersom jag bara har olika uppsättningar under sommaren. Inte så svårt att förhålla sig till eller hur? Att bara klippa bort de skadade topparna låter väl inte allt för komplicerat? Nej, inte för en frisör möjligen, men Frisörer håller inte på med simpla toppningar.

Efter att hon hållt på i en halvtimme och gav mig spegeln för att kunna se hur det blev bak.
Hon: Så klippte jag upp det en hel del här bak, så att du skulle få en frisyr. Så gjorde jag likadant här framme, jag kortade av håret längst fram för att få ett nytt fall på håret.

Jaja, jag får helt enkelt hoppas att det ser bättre ut om någon vecka när det inte ser lika nyklippt ut åtminstone. Och det finns ju alltid hårnålar för att hålla fast de för korta hårstråna...

MVH, Bitter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback