Puss!

Igår hade jag namnsdag. Något jag inte hade någon koll på förrän nu ikväll när pappa ringde och sa grattis i efterskott. Jag är annars väldigt noga att minnas min namnsdag så att jag kan påpeka för alla andra att jag har det, men inte i år alltså. Jag har ingen koll på datum och sådan nu för tiden.

Jag får helt enkelt ta igen det nästa år och då trycka extra hårt på att ingen sagt grattis. Själv "minns" jag bara andras namnsdagar för att jag, för de som betyder något, lägger in dem med påminnelse i mobilen. Men det är en hemlighet, så berätta inte för någon. Mycket bättre att de bara tror att jag är så omtänksam att jag minns det av mig själv. Nu har jag ju dock bytt mobil så alla inlagda namnsdagar och födelsedagar är borta.

Så grattis i förskott på namnsdag och födelsedag alla jag brukar säga det till, för från och med nu kommer jag inte ha en aning om när dagarna i fråga infaller längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback