Nej. Jag gör det för att jag är en vettig människa.

 

Om nu det här skulle göra att fler människor börjar donera sina organ efter sin död så får de väl införa det för att det är viktigt att folk donerar. Men. Jag hoppas verkligen att människor/anhöriga skäms något så obeskrivligt över att de gör det för pengarnas skull och inte för det faktum att en donation av ett organ, som man inte har jättemycket användning för som död, kan rädda en annan människas liv.

 

Jag anmälde mig, på eget bevåg, till donationsregistret första gången jag hörde att det fanns. Jag var 13-14 år. Så om du sitter där ute och inte har gjort det. Gör det. Jag säger så klart inte att du måste, det är inte upp till mig att bestämma - men kan du verkligen komma på ett bra motargument till att du inte behöver dina organ när du dör och en annan människas liv kan räddas tack vare dina organ som annars bara "slängs bort". Om du kan det, låt för all del bli. Men om inte. Anmäl dig här.

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback