Ja, må jag leva!

Jag fyller tydligen år idag. I förrgår när vi var i stan nämnde pappa att han var sugen på hummer efter att ha sett annons om det och jag fick säga vad jag ville ha till mat. Tänkte inget speciellt om det. Så idag när vi dukat fram hummern kom pappa ner med ett enormt paket och informerade om att det var fest ikväll för att det var min födelsedag. Kanske inte i almanackan, men eftersom jag ändå var hemma nu och min present var lite av det otympligare slaget och pappa ska med mig tillbaka hem med bil så firade vi idag.

I paketet var det en bakmaskin med en massa olika funktioner, bland annat juicepress! Jag kan därmed äntligen göra eget bröd och juice. Till saken hör att pappa visade mig den där bakmaskinen nere på jobbet häromdagen, där det fanns en likadan. För att göra det ännu bättre frågade jag idag vad den hade kostat eftersom att jag ville köpa en för att den var liten och smidig. Så hade han redan varit och köpt en åt mig. Jag blev helt chockad. Både över att det var min födelsedag idag och bakmaskinen. Främst över att pappa ens mindes att jag pratat om en bakmaskin i hundra år men aldrig slagit till för att alla jag sett innan den här varit för klumpiga för mitt hem.

Pappa nämnde att han ju hade gått igenom bakmaksinen noga när jag sett den på jobbet och undrade om jag hade reagerat på det. Och det hade jag. Tyckte det var konstigt, speciellt när han visade upp alla skärblad som kom med den, men kopplade ju aldrig. Inte ens när jag öppnade paketet och såg bakmaskinen på förpackningen kopplade jag. Jag trodde bara att han hade tagit kartongen från jobbet för att lägga i vad det nu var han hade köpt till mig. När jag öppnade och såg vad det faktiskt var blev jag helt chockad och pappa var väldigt nöjd över att jag inte ens förstått när jag såg förpackningen. Lyckad present minst sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback