Evakuering genomförd sir.

Jag avskyr egentligen all slags jämförelse mellan olika problem, ett av de alltid aktuella exemplen är "tänk på barnen i Afrika". Jag tycker sådant är vidrigt. Man kan inte leva sitt liv och jämföra krämpor med andra. Det kommer alltid finnas någon som har det värre. "Ilandsproblem" är också problem som jag brukar säga.

Men. Jag älskar dubbelmoral och jag kan därför inte låta bli att tycka att artikeln på aftonbladet.se om hur stadsministern med familj måste evakueras, evakueras mina damer och herrar, från sitt hem bland annat för att stadsministern fastnade i hissen en gång känns aningens skev. Det är ingen nyhet att media gör hönor av fjädrar, men ändå. Jag ser liksom en undernärd, utblottad familj på Afrikas slätter med ett trasigt tygskynke som enda skydd mot solen när jag tänker på hur stadsministern med familj evakueras från huset med en kinkig hiss och dragiga fönster. Ett helt halvår ska de visst leva evakuerade. Undrar om artister kommer gå ihop och göra stödarbete liksom för alla de som evakuerades vid exempelvis orkanerna i USA eller kaoset i Haiti?

Jag hoppas åtminstone att Carola skickar över en flaska parfym, allt annat vore att skända den svenska demokratin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback