32 h.

Jag är förvirrad den här veckan. Sedan den här kursen startade har vi nämligen haft minst 28 h/vecka i skolan.* Den här veckan har vi 5 h. Varav 3 h jag inte varit på.

Men jag kollade på schemat och nästa vecka är de 24 h tillbaka så då kommer det nog kännas bättre.


*På en arbetsvecka om 40 h tycker ni kanske det är lite, men det är enormt. Tror inte vi haft så stor campusfrekvens någon kurs tidigare. Brukar alltid vara någonstans kring 2, max 3 föreläsningar á 2 h/vecka. Nu har vi istället haft 2 föreläsningar á 2 h/dag 4 dagar i veckan.**
**Nej, ni som är mattegenier och tagit er tid att läsa all denna fascinerande text ser att det inte stämmer: 2*2=4. 4*4=16 h. Det ingår nämligen alltid en 3 h period mellan föreläsningarna, alltså 3*4=12 h. Vilket leder till att det blir 16+12=28 h/vecka.

Kommentarer
Postat av: pickford

vill du ta över min arbetsuppgift att räkna ut indexbaserade hyrespålägg till en avtalsbilaga? =)

2010-10-01 @ 08:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback