Zzz, fast tvärtom.

Jag är som tidigare nämnt periodare i allt jag gör, och just nu är jag inne i en period när jag varje kväll vid åttasnåret blir så trött att jag vill gå och sova och tänker "en-två timmar till bara" Så går det en-två timmar och så blir jag jättepigg och jag vill inte alls gå och lägga mig.

Till slut när klockan börjar närma sig tolv tvingar jag mig själv, inombords skrikandes, i säng. Självklart kan jag inte somna utan jag vänder och vrider mig i tusen år* och om jag har tur så slumrar jag till. Så håller det på hela natten. Jag slumrar till, vaknar, vänder och vrider mig, slumrar till, vaknar... Ja, ni förstår. Sedan vid sjusnåret vaknar jag sista gången och verkligen inte kan somna om. Jätteskönt mönster. Verkligen.


*I vanliga fall har jag alltid samma somnaprocedur (i min säng). Först ligger jag en stund på vänster sida. Byter till höger. Efter en stund på höger vänder jag tillbaka till vänster och somnar. En procedur som inte tar många minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback